Vypnutie imobilizéra Audi A4 1.6
Vypnutie imobilizéra dokáže prekvapiť.
Presne tak bolo aj v prípade riadiacej jednotky zo starej Audi A4 s benzínovým motorom 1.6 74 kw ADP.
Zákazník mi ju poslal na vypnutie imobilizéra.

Riadiaca jednotka Bosch s označením 8D0907557B / 0261203554/555
Jednotka typu M3.2

Imobilizér sa vypína preprogramovaním jednotky.
V tomto prípade treba :
- otvoriť jednotku
- odspájkovať eeprom pamäť
- upraviť obsah pamäte
- naspájkovať eeprom naspať do jednotky
Po otvorení jednotky som zistil že ju už niekto upravoval. Eeprom bola viditeľne spájkovaná.
Vravím si že asi niekto klonoval jednotku.
Prekvapenie ma čakalo po načítaní obsahu eeprom pamäte : Obsah bol z úplne inej a nekompatibilnej riadiacej jednotky !
V takomto prípade nemalo zmysel vypínať imobilizér.
Riešenie bolo nasledovné :
Našiel som správnu zálohu eeprom pamäte pre túto jednotku a až tak vypol imobilizér.
Jednotka teda mala nielen vypnutý imobilizér ale hlavne správne dáta v eeprom pamäti.
Na záver si neodpustím malý komentár :
Dnes je doba keď :
Si niekto kúpi kelňu je z neho zrazu murár....
Si niekto kúpi gola sadu je z neho zrazu automechanik...
Si niekto kúpi spájkovačku a je z neho zrazu elektrotechnik...
Si niekto kúpi diagnostiku z aliexpresu a je z neho zrazu odborník na diagnostiku...
Si niekto kúpi fejkový programátor/flasher a je z neho zrazu expert na úpravu riadiacich jednotiek...
Všetko podporené "školením" na youtube kde častokrát veci vyzerajú omnoho jednoduchšie ako v skutočnosti sú.
Bez pochopenia základov a súvislostí...
Potom sa stávajú aj takéto prípady.
Autoelektronika nieje hra a tak ako zápalky nepatria do rúk ďeťom tak ani úprava riadiacich jednotiek nepatrí do rúk rýchlokvaseným "odborníkom" ktorí nevedia čo robia.