Peugeot Boxer - Oprava BCM po učení kľúča
Programovanie autokľúča môže niekedy skončiť katastrofou.
Vie o tom aj majiteľ Peugeotu Boxer z roku 2008 ktorý stratil všetky kľúče k vozidlu.
Lokálna kľúčová služba vyrobila dva nové čipy/transpondéry do kľúča podľa BCM/BSI jednotky z vozidla.
Výsledkom boli dva nové čipy a BCM bez života.Po založení BCM jednotky auto neštartovalo.Nešli smerovky, stierače a ďalšie veci.
Riadiaca jednotka motora hlásila chybu komunikácie s BCM jednotkou.BCM jednotka nekomunikovala s diagnostikou.
Kľúčová služba sa snažila problém riešiť. Avšak bez úspechu.
Vrátili aspoň peniaze za programovanie nových čipov.

Majiteľ ostal s nefunkčným vozidlom a rozmýšľal nad kúpou druhej BCM jednotky ktorú by aj tak bolo treba zosynchronizovať s ECU.Naviac ak by bola bez kľúčov tak by musel opäť riešiť aj tie.
Pokazená BCM sa dostala ku mne. BCM jednotka od výrobcu Magneti Marelli s označením 503440020206 / NBC250A.00 / 1358239080
Analýzou som zistil problém v softvéri.Po nahratí softvéru z inej funkčnej BCM jednotka ožila.Stále to bol len začiatok cesty k štartujúcemu autu.
So softvérom z druhej BCM sa preniesli aj immo dáta z iného vozidla.Bolo by tak treba riešiť kľúče + synchronizáciu s ECU.
ECU bola Visteon DCU-102. Jednotka kde akýkoľvek zásah znamená otváranie riadiacej jednotky. A následné lepenie s rizikom zatekania vody do jednotky.
Preto bolo lepšie ECU nechať na pokoji a pokúsiť sa opraviť dáta v BCM jednotke.

Povenoval som sa teda poškodeným dátam z pôvodnej jednotky a vďaka Bohu sa mi ich podarilo opraviť.
Opravené dáta som nahral do BCM a jednotka ožila.
BCM som odoslal zákazníkovi a ten nadšene písal že auto po 3 týždňoch opäť štartuje.
Opäť sa ukázalo že učenie a kódovanie autokľúčov je riziková záležitosť.
Aj pri práci so správnymi nástrojmi a dodržaním správneho postupu sa môže stať že z funkčného auta ostane nefunkčné.
Preto si dobre rozmyslite komu zveríte programovanie autokľúčov.
Potrebujete naprogramovať kľúče k vozidlu ? Kontaktujte ma !