Opel Vectra B - oprava chýb P0602 P1610 P1612 P1613

07.08.2025

Nielen nové autá vedia poriadne potrápiť.

Dostala sa mi do rúk Vectra B z roku 1999 ktorá prestala štartovať.

Popravde dostala sa ku mne len jej elektronika ktorá bola zodpovedná za štartovanie.

Riadiaca jednotka motora, immo-box a kľúče Opel Vectra B
Riadiaca jednotka motora, immo-box a kľúče Opel Vectra B

Prvotnú diagnostiku urobil autoelektrikár ktorý diagnostikou načítal chyby v riadiacej jednotke motora.

Boli tam chyby :

  • P0602 - chyba programovania riadiacej jednotky
  • P1610 - imobilizér - chyba programovania
  • P1612 - imobilizér - nekorektný signál
  • P1613 - imobilizér - nekorektný signál

Zapísané chyby ukazovali na problém v okruhu imobilizéra.

Autoelektrikár ešte skontroloval napájania a kostry riadiacej jednotky motora a modulu imobilizéra kde bolo všetko poriadku.

Opel Vectra B, a aj iné Ople z rovnakého obdobia, používajú immo-box.

V immo-boxe sú zapísané všetky kľúče k vozidlu, VIN číslo a PIN kód.

VIN číslo a PIN kód je zapísaný aj v riadiacej jednotke motora.

Aby auto naštartovalo musí prebehnúť nasledovné :

  1. immo-box si načíta kľúč a porovná ho s kľúčmi ktoré má zapísané
  2. v prípade správneho kľúča posiela do riadiacej jednotky motora PIN kód a VIN
  3. ECU porovná PIN a VIN z immo-boxu
  4. v prípade zhody PIN a VIN povolí štartovanie

Ako prvé som skontroloval či sú v poriadku kľúče. Kľúče boli v poriadku.

Ďalej som si zapojil immo-box a vyskúšal či dokáže kľúče načítať. Aj táto časť bola v poriadku.

Immo-box detekoval obidva kľúče ako správne kľúče od vozidla.

Zapojil som riadiacu jednotku motora spolu s immo-boxom a zameral sa na vzájomnú komunikáciu medzi nimi.

Zistil som že ECU má v sebe zapísané zlé VIN číslo.

Prvé dve písmená boli zmenené za náhodné znaky. 

Kvôli tomuto ECU hlásila chybu P0602 - chyba programovania.

Ďalej som zistil že v ECU je zapísaný PIN kód 0000 čo ukazuje na ECU po resete.

Kvôli tomu bola chyba P1610 - imobilizér - chyba programovania.

Problém bol teda jasný : ECU mala v sebe zapísané sprostosti kvôli ktorým nepovolila štart.

Mohlo sa to stať chybou napájania v aute. Prebíjajúci alternátor alebo postupne sa vybíjajúca baterka úplne do nuly.

Alebo som dostal do rúk prácu po niekom kto sa už pokúšal niečo robiť s riadiacou jednotkou motora. Neviem, dôležité je riešenie.

Ako prvé som zmenil VIN číslo v ECU na správne. Chyba P0602 - chyba programovania bola preč.

Ďalej som potreboval do ECU zapísať správny PIN. Ten som však nemal.Získal som ho z immo-boxu ktorý som musel rozobrať. PIN je zapísaný v procesore. Procesor som musel odspájkovať a načítať v externom programátore. Naspájkovať naspäť a zložiť immo-box. Toto bola časovo najnáročnejšia časť operácie.

Vnútro immo-boxu Opel Vectra B
Vnútro immo-boxu Opel Vectra B

PIN som naprogramoval do ECU. Po tomto už bola preč aj chyba P1610 - imobilizér - chyba programovania.

Po vyskúšaní obidvoch kľúčov boli preč aj chyby P1612 a P1613 - imobilizér - nekorektný signál.

Všetko som vrátil autoelektrikárovi ktorý to namontoval do auta s radosťou zistil že auto štartuje v poriadku.

Radosť majiteľa bola určite ešte väčšia. Aj ja som rád že sa to podarilo.

Potrebujete pomôcť s imobilizérom ? Kontaktuje ma !