Opel Vectra B - oprava chýb P0602 P1610 P1612 P1613
Nielen nové autá vedia poriadne potrápiť.
Dostala sa mi do rúk Vectra B z roku 1999 ktorá prestala štartovať.
Popravde dostala sa ku mne len jej elektronika ktorá bola zodpovedná za štartovanie.

Prvotnú diagnostiku urobil autoelektrikár ktorý diagnostikou načítal chyby v riadiacej jednotke motora.
Boli tam chyby :
- P0602 - chyba programovania riadiacej jednotky
- P1610 - imobilizér - chyba programovania
- P1612 - imobilizér - nekorektný signál
- P1613 - imobilizér - nekorektný signál
Zapísané chyby ukazovali na problém v okruhu imobilizéra.
Autoelektrikár ešte skontroloval napájania a kostry riadiacej jednotky motora a modulu imobilizéra kde bolo všetko poriadku.
Opel Vectra B, a aj iné Ople z rovnakého obdobia, používajú immo-box.
V immo-boxe sú zapísané všetky kľúče k vozidlu, VIN číslo a PIN kód.
VIN číslo a PIN kód je zapísaný aj v riadiacej jednotke motora.
Aby auto naštartovalo musí prebehnúť nasledovné :
- immo-box si načíta kľúč a porovná ho s kľúčmi ktoré má zapísané
- v prípade správneho kľúča posiela do riadiacej jednotky motora PIN kód a VIN
- ECU porovná PIN a VIN z immo-boxu
- v prípade zhody PIN a VIN povolí štartovanie
Ako prvé som skontroloval či sú v poriadku kľúče. Kľúče boli v poriadku.
Ďalej som si zapojil immo-box a vyskúšal či dokáže kľúče načítať. Aj táto časť bola v poriadku.
Immo-box detekoval obidva kľúče ako správne kľúče od vozidla.
Zapojil som riadiacu jednotku motora spolu s immo-boxom a zameral sa na vzájomnú komunikáciu medzi nimi.
Zistil som že ECU má v sebe zapísané zlé VIN číslo.
Prvé dve písmená boli zmenené za náhodné znaky.
Kvôli tomuto ECU hlásila chybu P0602 - chyba programovania.
Ďalej som zistil že v ECU je zapísaný PIN kód 0000 čo ukazuje na ECU po resete.
Kvôli tomu bola chyba P1610 - imobilizér - chyba programovania.
Problém bol teda jasný : ECU mala v sebe zapísané sprostosti kvôli ktorým nepovolila štart.
Mohlo sa to stať chybou napájania v aute. Prebíjajúci alternátor alebo postupne sa vybíjajúca baterka úplne do nuly.
Alebo som dostal do rúk prácu po niekom kto sa už pokúšal niečo robiť s riadiacou jednotkou motora. Neviem, dôležité je riešenie.
Ako prvé som zmenil VIN číslo v ECU na správne. Chyba P0602 - chyba programovania bola preč.
Ďalej som potreboval do ECU zapísať správny PIN. Ten som však nemal.Získal som ho z immo-boxu ktorý som musel rozobrať. PIN je zapísaný v procesore. Procesor som musel odspájkovať a načítať v externom programátore. Naspájkovať naspäť a zložiť immo-box. Toto bola časovo najnáročnejšia časť operácie.

PIN som naprogramoval do ECU. Po tomto už bola preč aj chyba P1610 - imobilizér - chyba programovania.
Po vyskúšaní obidvoch kľúčov boli preč aj chyby P1612 a P1613 - imobilizér - nekorektný signál.
Všetko som vrátil autoelektrikárovi ktorý to namontoval do auta s radosťou zistil že auto štartuje v poriadku.
Radosť majiteľa bola určite ešte väčšia. Aj ja som rád že sa to podarilo.
Potrebujete pomôcť s imobilizérom ? Kontaktuje ma !