Klonovanie panelu prístrojov Ford Focus
Častým problémom Fordov Focus II a C-Max I býva pokazený prístrojový panel.

Pokazený panel dokáže znefunkčniť celé auto.
Je to z dvoch dôvodov :
- v prístrojovom paneli končia CAN zbernice z celého auta. Stretáva sa tu vysoko rýchla CAN zbernica (High Speed CAN bus) so stredne rýchlou CAN zbernicou (Medium Speed CAN bus).Prístrojový panel slúži ako "prekladisko" informácií medzi zbernicami. Keď sa panel pokazí tak riadiace jednotky nedokážu medzi sebou komunikovať a auto nefunguje.
- v prístrojovom paneli je zabudovaná aj riadiaca jednotka imobilizéra. Pri poruche panelu auto nerozpozná kľúč a nedá riadiacej jednotke motora povolenie k štartu.
Väčšinu problémov spôsobujú studené spoje vo vnútri panelu.Najčastejšie doslova popraská spoj medzi hlavným konektorom a doskou plošného spoja.
Menej často vzniknú studené spoje medzi hlavným procesorom a doskou plošného spoja.
Riešenie je pomerne jednoduché :
- odstrániť pôvodnú spájku z konektora a naspájkovať nový cín
- teplovzdušnou spájkovačkou prehriať hlavný procesor
Takmer vždy to pomôže a panel opäť ožije.
Internet je plný návodov a videí ako na to.
Sme národ kutilov a domácich majstrov ktorí si radi urobia veci sami.
Opravu prístrojového panelu však odporúčam radšej nechať elektrotechnikom s potrebným vybavením a skúsenosťami.
Inak sa z opravy ľahko stane poprava prístrojového panelu.
Presne tak bolo aj v prípade panelu ktorý sa mi dostal do rúk.
Zákazník si ho skúšal zrepasovať po svojom čo nedopadlo dobre.
Kade-tade bolo vidno doslova hrče cínu. Najväčším problémom však bolo neodborné prehriatie procesora pri ktorom došlo k posunutiu procesora a namiesto studených spojov nastali skraty medzi kontaktmi procesora.
Po neúspešnej oprave si zákazník zohnal druhý prístrojový panel ktorý mi poslal na naprogramovanie.
Z pôvodného panelu som mal načítať všetky údaje a zapísať do druhého panelu.
Neodborná oprava znemožnila načítanie údajov z pôvodného panelu.
Najpr som sa musel popasovať so skratmi na procesore a až potom som dokázal načítať všetky údaje ktoré som nahral do druhého panelu.
Druhý panel potom stačilo založiť a štartovať.
Na záver chcem poprosiť všetkých "majstrov" bez vybavenia, skúseností a pudu sebazáchovy aby neskúšali robiť veci ktoré nevedia.
Nedopadne to dobre a naviac si ešte viac skomplikujú už aj tak komplikovanú situáciu.
Aj keď to na YouTube vyzerá jednoducho nechajte radšej autoelektroniku odborníkom ktorí vedia čo robia a na prvý krát urobia veci správne.
Potrebujete opraviť alebo naklonovať prístrojový panel Ford ? Kontaktujte ma !
